söndag 10 januari 2010

Söndagsprojekt

Idag är det Söndag, vilket innebär bytesdag här i Stöten. Då är det oftast mycket lugnare i backarna än övriga dagar, och vi i personalen får tid att andas lite och ta igen oss. Dessa dagar kan man oftast chilla runt lite o pyssla med små projekt som man annars inte hinner med. Patrik och jag har bland annat byggt "mark" över ett dike/bäck som sträcker sig över Ranchspåret. Så att pistmaskinsförarna kan lägga dit snö och få transportvägen pistad, så vi kan öppna den!
Jag har fått tillbaka min namnskylt som varit borta sedan första veckan :) Så nu kan folk se vad jag heter.


Jag var uppe på toppen vid stängning och kollade på den vackra solnedgången, det gäller att passa på när man har tid! :)

6 kommentarer:

  1. Fin solnedgång! Bra att ni får tid att göra såna jobb också, de behövs lika så väl :)

    SvaraRadera
  2. Haha, kul att det står hemstad på namnbrickan. Jag sitter allvarligt talat här och skrattar för mig själv.. Är det bara jag som ser det komiska i att just någon från Örebro bär en namnskylt med hemstaden ditskriven? No offence!

    SvaraRadera
  3. haha Viktor, jag ser nog inte det komiska i att ha hemorten på namnskylten? nu får du nog förklara :) så har nämligen alla här i Stöten, inte bara vi Örebroare!!

    SvaraRadera
  4. Jag kan varit lite trött när jag läste inlägget senast, så kul var det inte. Men bara grejen med att ha hemorten på namnskylten känns lite weird tycker jag. Eller åtminstone onödigt - varför behöver någon veta var t.ex. liftvärden är ifrån?

    Det där med Örebroare - Ja, det är väl inte helt sällan Örebroare har en dialekt så man ganska snabbt hör var personen i fråga härstammar från..? ;)

    Som sagt så hoppas jag verkligen att du inte tog illa upp på något vis. Det var inte menat som ett hån, endast en reflektion.

    SvaraRadera
  5. jag har faktiskt ingen typisk örebrodialekt ;) ja gnäller inget! vetefan vad jag har för dialekt egentligen, en lustig blandning av närkingska/dalmål/värmländska/östgötska tror ja :P
    o ja tog inte illa upp, ville bara ha en förklaring på va du mena! vet faktiskt inte varför vi har så på skyltarna...är väl nån chef som tyckte det va fyndigt.

    SvaraRadera
  6. Då är du säkert som jag - tar efter andras dialekter jättefort.
    När man tänker på det, kanske det var för just sådan som oss utan starka dialekter, dessa namnskyltar tillverkades ;)

    SvaraRadera