torsdag 7 januari 2010

Nästan så man fryser fast

Nu har det varit ruskigt kallt senaste dagarna.... ! Blev lite full i skratt åt mig själv imorse, gick upp o kollade på termometern i köket: -Oh gud va skönt att det är varmt idag! tänkte jag för mig själv. Det stod då -22 på termometern. Allt är ju relativt :P Igår hade vi som kallast -36 här i Stöten. Minst sagt kyligt om fossingar o fingrar då vill jag lova...!

Härom dagen öppnade äntligen Losvängen från toppen, men dessvärre har vi inte kunnat köra 3-stolen de senaste två dagarna på grund av för hög köldeffekt (se mitt förra inlägg). Men idag har den äntligen rullat! Ärligt talat har jag ingen aning om hurvida det har åkt så mycket folk där eller ej, har varit upptagen med annat nästan hela dagen så har tillbringat väldigt lite tid nere på Soltorget. Men jag hoppas folk orkar stå ut med att åka 3-stolen, även om den är typ världens segaste stolslift, för Losvängen är verkligen en härlig backe! :)

Idag har vi öppnat Stötens Funpark för i år. Wille, Anders och vår parkansvarige Johan är teamet som har slitit som djur de senaste dagarna med att schakta, pista, skotta snö och shape-a kickar för fulla muggar! Än så tar det nog några dagar innan parken är ordentligt "in-åkt" och blir riktigt tipp-topp. Men det har åkt mycket folk där idag, och jag hoppas de varit nöjda! Tyvärr klappade alla blåfärgs-sprutor ihop av kylan :/ så parken har varit omålad under dagen...kanske inte optimalt, men det funkar väl. Hoppas grabbarna får ordning på det tills imorrn!

Nu ser jag fram emot två lediga dagar här i Stöten. Lider just nu av en dunderförkylning som vägrar ge med sig så länge jag inte tar det lugnt... Så hoppas jag kan kurera mig lite under dessa dagar.

4 kommentarer:

  1. Tycker att du skriver superbra, gillar verkligen din blogg :)

    SvaraRadera
  2. tack siri! vad kul att det uppskattas :)

    SvaraRadera
  3. Oh fyyyyfaan 36 minus ... :P Jag skulle dött!!

    SvaraRadera
  4. Tråkigt, då kan du inte prova parken under dessa dagar då..? Skönt att vara ledig i alla fall :)

    SvaraRadera