tisdag 12 januari 2010

När orken tar slut

Ibland tar energin helt enkelt slut, då måste man stanna upp ett ögonblick för att ladda upp batterierna igen.

Igår var nog en sån dag.... jag flydde Stöten för en dag, och åkte hem till kära Örebro. Tanken var att jag skulle åka hem för att registrera mig för en distanskurs på komvux, så blev inte fallet. Efter mycket om och men, och funderande fram och tillbaka så bestämde jag mig för att det inte var rätt tid för komvux just nu. Har för mycket annat att tänka på, och varken kroppen eller huvudet orkar nog så mycket mer. Så, inget komvux denna gång. Skjuter nog på det tills i höst.

Hur som helst åkte jag ju hem ändå, hälsade på mamma och pappa några timmar. Det var skönt att få komma hem och andas skön och bitter-fri luft! Detta var precis vad jag behövde för att få upp gnistan igen. Och om bara några veckor kommer min familj upp hit och hälsar på :) längtar redan! Även om det blev en lång dag med många timnmar i bilen, inte så mycket sömn och sedan upp tidigt o jobba igen, så var det lätt värt det. För nu är jag på bättre humör :) Nu vill jag bara att Johan ska bli klar med snöläggningen också, så han kan få jobba lite normalare tider så vi hinner umgås med!

4 kommentarer:

  1. Alltid härligt att komma hem när man varit borta länge! :)

    SvaraRadera
  2. Vet en mamma som var väldigt glad över ditt besök:-)
    Ser fram emot ett få umgås några fler dagar framöver ,med dig o Johan:-))

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Linda. Det räcker ofta med bara en dag eller två, men det gör så mycket!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du fick lite nya krafter av din lediga dag. Skönt att byta miljö och prata om lite annat än snöläggarnas problem:-) Nu önskar jag bara att Johan och du kryar på er och får det mysigt när din familj kommer på besök. P&K/Ulla

    SvaraRadera