fredag 15 januari 2010

I vargens fotspår

Var ute på en mysig långpromenad idag med min alldeles egna lilla varg, Melizza. Nog för att hon är en hund, men ändå ;) Hittade en ny promenadväg här på området, typ innanför 5ans längdspår. Den va fin. Först fanns en fin bred väg o gå på, den va till i med körd me huskyn (lilla pistmaskinen som kör längdspåren), o sen vek vi av på ett väl uppkört skoterspår som gick ut till vägen, precis nedanför Övre Nedre. För övrigt så fanns det en jädrans massa spår kors o tvärs över vägen och på sidan av vägen.... kollade inte jättenoga på dem, förutom något som såg ut att tillhöra en älg. Men gick där och funderade lite för mig själv... Tänk om något av spåren var efter en varg? Tanken är inte helt omöjlig eftersom det rör sig vargar här i närområdena. Tur för mig att jag inte är så rädd för att träffa på vargar, då hade jag nog inte fortsatt min vackra promenad.
Himlen hade en häftig blå färg, nästan så man kan tro att jag fixat till bilden, men det har jag inte!
Melizza tyckte det var mysigt att gå i skogen :)

Världens vackraste!

8 kommentarer:

  1. kolla www.myra.nu/djurspar.html. här kan du få svar på vem det var. eller fråga Ivar, han vet.

    SvaraRadera
  2. På den promenaden laddade du väl alla dina batterier, det är verkligen rofyllt att strosa omkring i ett vackert vinterlandskap. Och visst är hon vacker din älskade vovve.
    Kram/Ulla

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin hund!

    SvaraRadera
  4. Så fin hon är, ser så ståtlig ut på nån vänster =)

    SvaraRadera
  5. vilka fina bilder! :)

    SvaraRadera
  6. Jättefina bilder! Ta med EvaEmma i spåret så kanske hon blir lite mindre rädd för vargar :)

    SvaraRadera
  7. Jag hade gärna bytt promenader i vinterlandskap mot mitt traskande i ett slaskigt Stockholm. Speciellt efter att ha sett sådana här bilder!

    SvaraRadera
  8. åh vad härligt det ser ut! och vilken fin collie!

    SvaraRadera