söndag 20 december 2009

Vilken dag..

Idag har jag sysslat med att madrassera och sätta hydrantskydd hela dagen lång. Imorgon är det tänkt att Vargen och en del av Haren ska öppna. Hoppas det blir så med! Det vore bra att få upp lite fler backar så man får spridning på gästerna. Dessutom ska vi försöka öppna några transportliftar för att underlätta Stötens "ski in, ski out"-princip. D.v.s att man ska kunna ta sig till och från backarna utan att behöva använda sin egen bil.

Madrassering innebär att man säkrar potentiellt farliga föremål i backarna. Man sätter t.ex. madrasser på liftstolpar, masterna på sittliftarna, lyktstolpar, ändar på staket, snökanoner m.m. Hydrantskydd sätter man på hydranterna som används till snöläggningen. För er som inte vet hur ett hydrantskydd ser ut kan jag bara berätta att de är jäkligt tunga och otympliga! Därför är jag ganska sliten i kroppen vid det här laget. Man kan ju lugnt säga att långt ifrån alla lyft man gör är ergonimiskt korrekta... Kanske man skulle ta och unna sig en massage på Vattufjäll?! Det vore nog bra de! Har ju trots allt jobbat mina fyra dagar nu, vilket innebär att jag har två lediga dagar framför mig :) UNDERBART! Får se om man kanske tar ett åk på brädan för första gången på säsongen. Har nya bindningar som måste invigas. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar