fredag 18 december 2009

Ett kallt men vackert fjäll

Imorse när Johan gick upp ropade han in till mig i sovrummet att de var 23 minusgrader ute, -ahmen fyyy fan! tänkte jag. När jag klev upp 15min senare visade termometern på -26.... o kallare skulle det tydligen bli!! När jag slutligen skulle gå till jobbet, var det nere i 27,5 minus. Någonstans där bestämde jag mig för att det nog var bättre att inte kolla så mycket på hur kallt det verkligen var. Fick höra senare på dagen att det varit -38 nere vid rondellen... Det är inte helt okej!

Trots detta bistra väder så har det ändå gått rätt bra o jobba. Det gäller bara att man tänker sig för. Har alltid haft ett par extra handskar hängandes på elementet inne på mottagningen, så man kan åka o byta med jämna mellanrum. Tårna och fingrarna är fan värst... Blir fruset på nolltid. Så man får ta många pauser o gå in o värma sig lite här o var i lifthusen! Som tur var så har vi inte haft några skador idag, eller jag fick linda en stukad tumme inne på hotellet bara.

Det slår mig nästan varje dag hur vackert det är uppe på fjället, tänk om fler kunde få ha samma arbetsmiljö som jag! Snön ligger vit över hela fjället, himlen är blå och solen strålar för fullt. Förutom att det var jävligt kallt så kan det nog inte bli mycket bättre! Framåt stängningsdags kan man dessutom åka upp och kolla på solnedgången. Det är galet vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar