onsdag 30 december 2009

Ökad skadestatistik under nyår

Herregud så dålig jag är på att uppdatera känner jag. Men så är det när det gäller mig och bloggande, det går verkligen i perioder. Men denna gång skyller jag faktiskt helt och hållet på jobbet... har jobbat mycket på sistone, och tiden går mest åt till att jobba, äta och sova. Och nånstans där emellan ska jag ta hand om hunden och umgås med sambon också.

Det märks att det är nyårsvecka nu iallafall! Antalet skador per dag ökar markant. Igår hade vi nog hand om mer skador på en och samma dag, än vad vi hade på de två första veckorna här uppe... Men man lär sig massor! Det är sjukt intressant. Jag har t.ex haft hand om några stukade handleder, ett knäckt näsben, en högt bruten överarm, ett fläskigt sår, en liten hjärnskakning, en större hjärnskakning med rygg/nack-omhändertagande (dvs nackkrage och ryggbräda) som innebar vår första transport med pulka för i år. Har dessutom varit med på en axel-lux, en spräckt läpp, och säkert några fler grejer som jag glömt bort. Idag har det varit bytesdag, vilket innebär att det är lugnare i backen. Men det var trots allt idag vi hade den allvarligaste olyckan hittills.... Man kan aldrig förvänta sig en lugn dag på jobbet bara för att det är lugnt i backen!

Idag har vi äntligen öppnat Mormors störtlopp! Gillar den backen, den e skön som fan! :) Men det är inte för inte som Långliften heter just Långliften, tar cirka 10minuter att ta sig upp till toppen av Mormors. Hoppas att detta uppskattas av gästerna med, även om snötillgången inte är den bästa. Kör försiktigt och se upp för stenar! Imorgon tror jag att de skulle öppna Losvängen med, vet dock inte om det blir från toppen av 3-stolen.

1 kommentar:

  1. Haha, långliften har jag många minnen av! Som när jag slappnade av lite för mycket, trillade och släpades i över minuten utan att lyckas ta mig upp. (Jag var väl 10-11 år gammal). Eller när kusinen fick byta plats med brorsan för att han inte kunde hålla sig längre och eftersom han åker bräda tyckte han det passade bra att slå en stråle ut i buskarna på vänstersidan :)

    SvaraRadera