söndag 13 december 2009

Härliga söndag

Jag vill bara börja med att säga att jag haft en underbar dag på jobbet!

Idag är det söndag, vilket innebär bytesdag för alla gäster här i Stöten, som i sin tur betyder lugnare i backarna för oss som jobbar inom Lift & Pist. Det har varit sådär lagom med folk i backen, o dagen har flytit på så himla bra. Solen har strålat (på toppen åtminstone..) och det har blivit lite kallare så snöläggarna kan få komma igång o lägga snö ordentligt! Kämpa på grabbar!! Jag tror många inte tänker på vilken vilktig roll snöläggarna faktiskt har, utan dem skulle de flesta av oss säkert inte ens ha något jobb här i Stöten. Mer snö åt folket!

Jag har nu fått min första skada att ta hand om, detta skedde i och för sig redan igår. En stukad handled som fick lindas om. GÖTT att komma igång med omhändertaganden! Känns kanske fult o tänka så. Självklart vill man inte att någon ska skada sig i backen... Men det känns ändå bra för mig personligen att få visa lite vad jag går för. Det är ju ändå detta jag är utbildad för :) Men sedan är det ju faktiskt så att endast cirka 10% av arbetstiden består av att ta hand om skador, och 90% av förebyggande arbete så som madrassering, nätning, sätta käpp, hålla koll på skicket i backar och liftspår osv.

Stöten Grande Opening är över för denna säsongen, o nu väntar en lite lugnare period fram till jul. I veckan ska det bli ännu kallare, ner mot -12 tror jag, vilket är kalasbra! Så förhoppningsvis kan vi snart öppna några fler backar och liftar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar