söndag 27 december 2009

När julstressen har lagt sig

Johan och jag på julafton

Då var det över för denna gång, julen. Har helt enkelt haft lite mycket att göra, för att hinna och orka med att blogga samtidigt! Jobbade hela julhelgen, avslutade med två 12-timmars pass.... så är lite sliten idag på min lediga dag!

Julen var mysig :) Den firades hemma hos Johan och mig, tillsammans med Johans familj och Öhman. Men jag jobbade ju såklart...backarna stängde 14.00 på julafton, och jag kom hem 14.59! Precis i tid för att hinna se Kalle :P Sen blev det julmat, paketöppning o ännu mera mys. Längtade dock hem en del till min egen familj.... julen är inte samma sak utan dem! Tur att jag har Johan här uppe iallafall, och Melizza.
Julbord!

Senaste dagarna har det vart lite knasigt väder, snöstorm o hård vind. Vilket har gjort att vi inte kunnat köra liftarna som vanligt. Igår fick Trippelliftarna och 6-stolen stå stilla första delen på dagen, då det blåste över 30 m/s uppe på toppen! Även BigAirBagen var stängd, den är ganska känslig för vind över huvudtaget. Åkte en sväng upp på toppen efter stängning igår, o jäklar vad snö det kommit och drivit in! Vissa av drivorna var inte att leka med, de var högre än skotern. Det var lite spännande och läskigt, men roligt på samma gång! Och det gick ju bra att ta sig både upp och ner helskinnad.

4 kommentarer:

  1. Jaa du Linda.. Du var VÄLDIGT saknad här hemma oxå. Tycker inte att julen är riktigt komplett utan dig.. Superbra att Johan med familia samt Öhman kunde göra julen trevlig o mysig för dig i allafall:-) Det känns väl oxå roligare sedan när plånboken fylls på får vi hoppas:-)
    Kraaam från Mamma o familjen:-)

    SvaraRadera
  2. du, linda jag har funderat på en grej! hur länge har du haft melizza? är hon bara din hund? jag har precis varit hemma och kramats med vår sickan, så kan du inte göra ett hund-blogg-inlägg för oss tokar? =)

    SvaraRadera
  3. Matilda: Jag har haft Melizza i drygt 7 år nu, o hon är bara min egen. Har gjort ett kort inlägg om henne innan: http://lindahammarstromco.blogspot.com/2009/12/en-varg-i-stoten.html :P
    Hade henne med mig då jag gick på Hundsportgymnasiet i Värmland, och nu är hon en pensionerad tävlingshund :) är sickan din vovve?

    SvaraRadera