måndag 22 februari 2010

Är det inte nog nu?

Jag som trodde den strängaste kylan var över...men så fel jag hade! Imorse stod termometern på -28 igen. BRRR! Det har varit ruskigt kallt idag, med en köldeffekt på runt -50! Vet inte om vi haft så hög köldeffekt förut denna säsongen faktiskt... Detta har iallafall resulterat i att båda stolsliftarna har varit avstängda idag. (Läs mer om köldeffekt och om varför vi stänger av stolliftarna, i ett av mina tidigare inlägg).

Trots denna kyla har dagen flutit på bra ändå. Inte så farligt mycket skador. Skönt det! För man vill verkligen inte behöva slita av sig vantarna när det är så kallt, och ännu mindre vill jag ha en stackars människa liggandes stilla o frysa.

Måste säga att vädret den här säsongen varit minst sagt varierande och oförutsägbart. Är det bara i Stöten i Sälen vi har det så? Eller gäller det mer eller mindre hela Sverige kanske?

Tur att man har en gosig pojkvän och hund att komma hem till och värma sig hos iallafall <3

1 kommentar:

  1. Gud vad kallt! Jag ska läsa mer om köldeffetket för det vet jag faktiskt inte vad det är. Bra med lite inside informaiton.

    SvaraRadera