fredag 12 mars 2010

O-pepp

Ibland blir man ganska trött på det här stället.... hur mycket man än älskar backarna, folket, vädret (iallafall nu när det är sol!), och mycket annat på det här stället, så blir man ibland påminnd om att allt inte är en dans på rosor. Ibland tappar man suget helt enkelt, och kan inte mer än sucka åt hela stället.

I måndags hade jag en av mina jobbigaste dagar här på anläggningen tror jag. Hade sett fram emot en "lugnare" måndag, eftersom alla tre sportlovsveckorna äntligen var över, men tji fick jag! Hade mycket skador, varav många kom precis samtidigt. Det blir lite körigt då när man bara är två pistörer, och det blir väntelista på skadorna. Tack ändå till mina snälla kollegor (mekaniker och stötenvärd) som rycker in och hjälper oss när det blir körigt!

I förrgår hade vi en "liten" incident här på anläggningen...En av liftarna på soltorget, Långliften, fick ett elfel, exploderade och började brinna. En arbetskamrat och vän till mig och Johan, var där när det exploderade, och han fick brännskador i ansiktet och på handen. Han hade ändå en otrolig tur att det inte blev värre. 14 brandsläckare hann tömmas i det lilla lifthuset innan brandkåren var på plats. Jag kan bara säga att jag är så otroligt lättad över att jag inte jobbade den dagen! Tycker däremot lite synd om mina pistörkollegor som hade det lite körigt där ett tag, när det kom massa skador samtidigt som det började brinna.

Dessutom blir jag bitter på att anläggningens nyaste lift, som är ny för i år, är trasig och inte fungerar som den ska. KUL! På något vis känns detta så typiskt Stöten...

Som pricken över i:et på detta inlägg så har vi inte tillräckligt med snö i Stötens backar. Redan nu liksom, med över en månad kvar på säsongen... Det känns inte så himla kul! Och detta på grund av ett krånglande snösystem, och att snöläggarna inte fick lägga klart den snö som behövdes... Ibland undrar man hur ledningen och de som bestämmer tänker egentligen! Vad är en skidanläggning utan snö?! Nu ska det hur som helst kompletteringsläggas några nätter. Hoppas verkligen att det blir tillräckligt kallt och att allt fungerar som det ska!

Ledsen för ett negativt och tråkigt inlägg, men man kan inte alltid skriva om allt som är roligt helt enkelt. Ibland måste man skriva lite om verkligheten med.

3 kommentarer:

  1. Deppa inte ihop hjärtat mitt.. det är detta vi kallar för livet. Bara att "Bryt ihop o kom igen" Upp o ner, det är så det är, SÅÅ mkt roligare sedan när det flyter:-)

    SvaraRadera
  2. Verkligheten är ju precis som du säger både bra och dåligt, alltid spännade att läsa dina inlägg =)

    SvaraRadera
  3. Håller verkligen med EvaEmma, du är så duktig på att skriva.
    Hoppas att "glada Linda" har hittat tillbaka när du går på ditt pass imorgon, arbetsdagen blir så mycket enklare då.
    God natt, sov gott, dröm söta drömmar!

    SvaraRadera