lördag 27 mars 2010

En liten resumé.

Här kommer ett litet sammandrag från senaste veckan av mitt 22-åriga liv! Eftersom jag varit lite småkass på o blogga senaste tiden :P

Lördag förra veckan åkte Johan och jag hem efter jobbet, och då menar jag hem-hem, till örebro!

Söndag spenderades på en galleria i Örebro med Johans familj, o en himla massa trevlig shopping! :D På kvällen åt vi en god middag med mina föräldrar.

Måndag åkte vi till en frisör o klippte oss! (äntligen) vi var o handlade, kollade till min lägenhet, och sedan åkte vi hem till mamma o pappa och lagade mat. Sedan blev det födelsedagskalas för mig på kvällen med närmaste släkten! Fyllde nämligen 22 denna dag :)

Tisdag var Johan på arbetsintervju (yes, han fick jobbet som greenkeeper!), jag kollade på film och slappade, sedan käkade vi lunch för att sedan sätta oss i bilen o åka tillbaka till Stöten.

Onsdag var det jobb, samt fotografering för hela stötens personal efter jobbet.

Torsdag var det jobb igen. Jag hade Andrea med mig som praktikant hela dagen, hon jobbar i vanliga fall i liften. Dessutom blev jag intervjuad och fotograferad av en tidning, LO-tidningen tror ja det var. Det handlade mest om bloggandet här för C/O Stöten. Det var skoj, tills jag blev avbruten av ett anrop, fick dumpa journalisten och dra! Brum brum.

Fredag var en jobbdag även den, och kvällsåk. Låååååång dag. Men vi hade en hel del att göra så det gick hyfsat fort ändå. Kvällen avslutades dock med en liten skräckupplevelse för min del.... skoterhaveri. När jag var mitt uppe i att avsyna backar efter stängning, på väg utför den svarta backen Parallellen, pajjade mina bromsar på skotern.... PANIK. Inte så att de inte alls fungerade, utan att de fungerade lixom konstant. Bromsen låste sig och så även mattan på skotern. Ni som är vana att åka skoter förstår nog att detta är väldigt dumt när man åker utför. För er som inte är så vana skoterförare kommer här en förklaring: När man åker nerför med skotern och ska bromsa för att det inte ska gå för fort så måste man pumpa på bromsen, alltså inte hålla den inne hela tiden, för då glider skotern bara ännu fortare och man har igen kontroll över farten. När man pumpbromsar kan man dels ta hjälp av snön för att få det att gå saktare, samt att man kan motorbromsa. När mattan är låst glider även skotern mer i sidled än när den rullar, man kan lätt hamna på sidan med skotern om man inte kan vara med och styra upp den. Denna jäkla slasksnö gör knappast saken bättre heller. Jag lyckades tillslut få stopp på skotern ändå, men man hinner tänka ganska mycket på vägen! Jag trodde det hela skulle gå åt skogen, bokstavligt talat. Men jag hade ändå tur att jag inte var ända uppe i branterna och körde. Sedan ropade jag på vår kära mekaniker Gavling, så fick han komma upp och hjälpa mig få ner skoterhelvetet till garaget och byta till en annan.

Idag är det Lördag, och jag är ledig! Ska försöka slänga in lite bilder sen också, men först ska jag bege mig ut med hunden i regnet..... hurra.

2 kommentarer:

  1. Shiiiit va läskigt med skoterhaveri! Tur att det gick bra! Jag är fortfarande traumatiserad sedan jag körde nedför Granen med fullt fungerande bromsar.

    SvaraRadera
  2. Haha, granen är en GRÖN backe Evaemma ;) o jo, de va lite läskigt. man hann tänka några dödsdömda tankar där på vägen ner :P

    SvaraRadera