fredag 12 mars 2010

Always look at the bright side of life :)

Jag har ju faktiskt varit ledig i fyra dagar nu, det har varit skönt! Även om inte kroppen och humöret har varit på topp. Det har ändå hunnits med en hel del åkning, både snowboard och telemark! Hör och häpna :) har aldrig testat telemark förut, och det var helt klart en upplevelse. Ruskigt svårt är min uppfattning.... Det krävs nog en hel del träning för att få kläm på det hela! Men jag är sjukt imponerad av de som är duktiga att åka "telisar" :) Sen hade jag ju kunnat testa det på en annan dag kanske, då jag var lite mera positiv ;) så kanske jag till och med hade tyckt att det var roligt. Får väl se om man vågar sig på att testa igen! Vi har dessutom blivit filmade en hel del av Johans pappa som är här på besök, det är roligt o kolla på sen! En liten "stilstudie" av oss alla som var med och åkte. Vi har även hunnit med en del afterski med varm choklad och minttu! :D

Idag fick jag även igång mitt lik till bil. Även kallad gamla bettan, eller röda faran :) Det var skönt o höra den brumma åter igen!

Nu väntar en intensiv jobbhelg, då vi har internationell storslalom-tävling i Älvan, här i Stöten i Sälen i helgen! Det känns lite nervöst faktiskt. Även fast vi är tre stycken pistörer som jobbar i helgen, så kommer det nog bli en hel del att göra. Så det återstår att se hur detta kommer gå! Eftersom jag varit ledig sedan i tisdags så känns det inte riktigt som man har helt koll på läget. Men förhoppningsvis så löser sig allt imorgon bitti när man väl är på plats på skotern i de blå-gula kläderna igen. Håll tummarna för blå himmel och sol, och en skadefri tävling!

1 kommentar:

  1. Det ska bli kul att få se filmen när far kommer hem.
    Håller alla tummar jag har för blå himmel, sol och skadefritt för din skull. Se till så "gammelgubben" håller sig på benen bara så du slipper ta hand om honom också.
    Kram/Ulla

    SvaraRadera